ALGEMEEN

Vzw Blij Leven is een residentiële jeugdhulpvoorziening die kwetsbare kinderen, jongeren en gezinnen ondersteunt. Een ploeg van meer dan 95 medewerkers ondersteunt en begeleidt 126 kinderen, jongeren en hun gezin; in verblijf of bij hen thuis. We hebben een vacature voor de functie van logistieke medewerker verbonden aan een leefgroep. Het betreft een tijdelijke tewerkstelling van 50% tot 31 december 2024 met kansen op verlenging.

FUNCTIEOMSCHRIJVING

Als logistiek medewerker ondersteun je de praktische en huishoudelijke werking van een leefgroep. Je staat in voor het onderhoud ervan, zorgt voor de maaltijden en beheert mee de voorraden en aankopen. Je werkt hiervoor nauw samen met de coördinator van de leefgroep. Je hebt oog voor hygiëne en veiligheid binnen de afdeling. Bovendien kan je vlot relatie ontwikkelen met de kinderen en jongeren terwijl je toch in je rol van logistieke medewerker blijft staan.

Dagelijkse taken:

  • reinigen van sanitaire installaties
  • reinigen van de keuken
  • stofzuigen en reinigen van de woonruimtes en inkom
  • bereiden van warme maaltijden
  • wassen van het linnen van leefgroep
  • wassen van kledij van alle bewoners per leefgroep
  • onderhoudslijsten invullen
  • opnemen temperatuur van diepvriezers en koelkasten

Wekelijkse taken:

  • opstellen van een schema met het wekelijks onderhoud van de woonruimtes
  • opstellen van een menu in overleg met begeleiders en/of jongeren
  • informatie geven voor boodschappen en bestellingen aan de begeleiders
  • slaapkamers en sanitaire ruimtes van de jongeren reinigen

Jaarlijkse taken:

  • jaarlijks check-up van alle ruimtes
  • opmaak werkschema met tijdstip en aanvullende hulp
  • overleg met de coördinator

Taken aankoop:

  • wekelijks boodschappenlijst doorgeven voor non-food
  • wekelijks bestellingen doorgeven voor brood
  • zuivel en drank aan begeleiders
  • aanvullen en bijhouden voorraden berging

Sporadische taken:

  • bij speciale gelegenheden iets extra doen: bv. een taart bakken voor een verjaardag
  • samen met de jongere de kamer opruimen of samen koken
  • deelnemen aan een teamdag van de leefgroep
  • logistieke steun aan andere afdelingen indien nodig

Samenwerking:

  • elke morgen een korte briefing met de coördinator en/of begeleiders
  • overleg met de coördinator en/of het team over het praktisch-huishoudelijk werk
  • mogelijke problemen die het werk belemmeren bespreken met de coördinator
  • doorgeven van mogelijke technische defecten aan de coördinator

PROFIEL

Competenties

Algemeen:

  • Je staat open en positief naar onze kinderen, jongeren en hun gezinnen
  • Je bent integer en hebt respect voor hun persoonlijke levenssfeer
  • Je leeft de waarden van de organisatie, zoals: respect, solidariteit en hartelijkheid
  • Je bent zorgzaam en hebt oog voor duurzaamheid
  • Je bent bereid om bij te leren en vorming te volgen

Specifiek:

  • Je werkt zelfstandig en verhoud je ook gemakkelijk tot het team
  • Je werkt efficiënt en doeltreffend bij het uitvoeren van jouw taken
  • Je leeft de wetgeving inzake hygiëne en veiligheid trouw na
  • Je bent flexibel en springt vlot bij waar het nodig is
  • Je voorziet goed wat de noden zijn waarop je later moet inspelen
  • Je beheerst de juiste poets- en kooktechnieken
  • Je bereidt de maaltijden met zorg klaar en hebt oog voor behoeften van de jongeren
  • Je toont zin voor initiatief en bent creatief in het aanpakken van moeilijkheden
  • Je voelt de sfeer in een leefgroep goed aan en neemt daarbij je juiste plaats in
  • Je draagt bij aan het lichamelijke en materiële welzijn van de kinderen en jongeren

AANBOD

  • Je werkt in een sterk en gedreven team dat streeft naar een kwaliteitsvolle en professionele leefgroepwerking
  • Je krijgt de kans om in de logistieke ondersteuning ook jouw talenten te ontplooien
  • Je krijgt een contract van bepaalde duur met mogelijke verlenging
  • Je krijgt verloning volgens diploma en met anciënniteit volgens de geldende regels binnen paritair comité 316.01

INFO

Heb je belangstelling? Bezorg dan je motivatiebrief en CV ten laatste op vrijdag 11 oktober 2024 (om 17:00 uur) aan geert.frateur@blijleven.be Mocht je vragen hebben, dan kan je altijd terecht bij:

  • Geert Frateur (Algemeen Directeur)
  • Tel.: 09/259.17.28
  • GSM: 0474 /460 484